جمعه ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

گروه شهری: مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از خانه هنرمندان ایران اظهار داشت:

در راستای حمایت بیشتر از خانه هنرمندان، حداکثر افزایش بودجه را برای سال آینده این خانه درنظر می‌گیریم. در بازدیدی که مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و محمدهادی ایازی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از خانه هنرمندان ایران به عمل آوردند، طلایی ضمن ابراز خرسندی از حضور در خانه هنرمندان ایران اظهار داشت: در زمینه گذرگاه‌های فرهنگی، عرضه محصولات فرهنگی و هنری، برگزاری نمایشگاه و ارتقای اقتصاد هنر، شورای اسلامی شهر تهران این آمادگی را دارد تا همکاری‌های لازم را با این خانه انجام دهد.

وی افزود: ما در شورای شهر در تلاش هستیم با حمایت از صندوق ذخیره هنرمندان، بیمه عمر، افزایش بودجه سال 91 خانه هنرمندان ایران و سایر موارد، آنها را مورد حمایت قرار دهیم. ما ادعا نمی‌کنیم که هنر را می‌شناسیم یا کاری در این زمینه انجام داده ایم اما این ادعا را داریم که هنر و هنرمند را دوست داریم و همین موضوع می‌تواند منشا انجام بسیاری از کارها و تعامل با خانه هنرمندان ایران باشد. سپس محمدهادی ایازی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درخصوص افزایش بودجه خانه هنرمندان اظهار داشت: این امر مورد تاکید ماست و درصدد هستیم تا از انجمن‌های هنری شهر تهران حمایت بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: به‌نظر می‌رسد علاوه بر اقدام مثبت تشکیل شورای‌عالی سینما با حضور رئیس‌جمهور، تشکیل شورای‌عالی هنر می‌تواند اقدامی ارزشمند باشد که تمام جامعه هنری از تمام مصوبات بهره‌مند شوند. ایازی مطرح کرد: باید باغ هنر به مرکزی تبدیل شود که یک ایرانی یا یک جهانگرد با ورود به این باغ، بتواند با هنر معاصر ایرانی آشنا شود. باید تغییراتی در کاربری آن هم ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری ترغیب شوند. معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شورای شهر باید حمایت بیشتری از خانه هنرمندان و جامعه هنری کند، تصریح کرد: جامعه هنری باید مورد حمایت قرار گیرد تا این حمایت موجب توسعه هنر شود.

کد خبر 145148
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز